Akcja „Zdrowe – nietrudne”

DSC_0411
W dniu 03.03.2017 r. w naszej szkole przeprowadzono następne zajęcia z Programu „Zdrowe- nietrudne”.

.
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY

Temat: W zdrowym ciele zdrowy duch – część 2.

  1. Przypomnienie i utrwalenie  Piramidy Zdrowego Żywienia – plansza.
  2. Burza mózgów – szukanie odpowiedzi na pytanie „Dlaczego dziewczynka przytyła i nie miała siły wchodzić po schodach, mimo zdrowej diety?”.
  3. Wykonanie zadania 1, karta pracy nr 1.
  4. Przygotowanie zdrowej przekąski według podanego przepisu.

Owsianka z owocami i jogurtem.

Składniki: płatki owsiane błyskawiczne (2-3 łyżki na dziecko), 10 bananów, suszone rodzynki, żurawina, 5 dużych jogurtów.

Sposób przygotowania – praca w grupach.

Przed przystąpieniem do pracy dzieci dokładnie umyły ręce. Każde dziecko miało przed sobą przygotowaną deseczkę do krojenia, plastikowy nożyk, miseczkę oraz plastikową łyżeczkę. Sprawnie pokroiły przygotowane banany (kostka, talarki), które przełożyły do miseczek, dodały płatki owsiane, jogurt, żurawinę i rodzynki. Następnie po wszystkich czynnościach porządkowo- higienicznych, dzieci usiadły przy stolikach, aby wspólnie cieszyć się i spożywać przygotowaną  przez siebie owsiankę.

Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości, uśmiechu i  satysfakcji z wykonanej przez siebie pracy oraz pozwoliły  utrwalić w nich odpowiednie nawyki  żywieniowe. Przez całe zajęcia  towarzyszyły dzieciom przygotowane przez nich kukiełki; Witaminka Celinka oraz Wafelek Stefcio.

                                                                                              Renata Frycz

Galeria:

KLASA I
Temat:  Dbam o swój wzrok.
Cele operacyjne : uczeń rozumie potrzebę zastosowania odpowiedniego oświetlenia w czasie pracy i odpoczynku; wypowiada się na omawiany temat; zachowuje zasady higieny; zgodnie współpracuje w grupie.
Podczas przebiegu lekcji wykonano doświadczenia ze światłem: co przepuszcza światło? co odbija światło? co należy jeść, aby mieć dobry wzrok? Po serii doświadczeń i eksperymentów dzieci dzieliły się swoimi obserwacjami, porównywały spostrzeżenia, wyciągały wnioski. Podczas lekcji przeprowadzono serię ćwiczeń relaksacyjnych, korzystnych podczas długotrwałej pracy. Lekcja okazała się atrakcyjna, więc humory wszystkim dopisywały.
Jolanta Łanek
Galeria:
KLASA II

Temat: Kolekcjoner witamin i składników mineralnych. Co muszą zawierać zdrowe posiłki?

Przebieg zajęć.
1. Odbyło się kolejne spotkanie z Panią Adrianą Kalin, przedstawicielem Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świdnicy – wstępna pogadanka miała na celu przedstawienie zasad zdrowego odżywiania się z prezentacją piramidy zdrowego żywienia.
2. Na  początku Witaminka Celinka powitała się z uczniami , przedstawiła uczestnikom cel zajęć i poinformowała,że dowiedzą się co powinien zawierać zdrowy posiłek.
3.Następnie ułożyli na dywanie wyrazy z rozsypanki sylabowej. Rozwiązaniem zadania były nazwy witaminy oraz  składniki mineralne.
4. Wszyscy podjęli próbę samodzielnego ułożenia definicji witamin i składników mineralnych. W aktywną  pracę włączyła się Witaminka Celinka i pomagała dzieciom. Uczniom udało się w imponujący sposób przedstawić ułożone definicje.
5. Nauczyciel podał definicje witamin i składników mineralnych – dzieci przepisały ją do zeszytu.
6.Poznali właściwości oraz występowanie witamin i składników mineralnych poprzez samodzielną pracę:
– znaleźli kartki z nazwami witamin/ składników mineralnych,
– znaleźli kartki z opisem działania witamin/ składników mineralnych,
– znaleźli również kartki na których są wymienione produkty zawierające witaminę/składnik mineralny,
– połączyli informacje tymi samymi kolorami i symbolami, odczytali je i przykleili w odpowiednim miejscu, potrafią uzasadnić swój wybór.
7. Następnie  w grupach rozpoczął się zdrowy rap z witaminka Celinką i Wafelkiem Stefciem. Uczniowie układali w grupach krótkie rymowanki stosowne do wylosowanej witaminy/minerału. Poszczególne grupy przedstawiły swoje zwrotki rapu.
8.Wszyscy wykonali zadania w karcie pracy nr2.
9. Na podsumowanie zajęć uczniowie wspólnie z nauczycielem przygotowali krem trójkolorowy i wspólnie przy stole wszyscy chętnie spożyli przygotowany smakołyk zdrowy i smaczny. Podczas zajęć wszyscy się bawili wspaniale.

Małgorzata Zięba
Galeria:
KLASA III

Temat:  Zdrowie bierze się z brzucha.

  1. Rozmowa kierowana „Jak planować uprawianie sportu?” w oparciu rozmowę Wafelka Stefcia i Celinki.
  2. Wykonanie doświadczenia z balonikami: „Co się dzieje z naszym żołądkiem, kiedy nie robimy  przerw w jedzeniu?”
  3. Wykonanie zadań 1. i 2. na karcie pracy nr.2.
  4. Czy bakterie są zawsze złe? – krótka rozmowa na ten temat.
  5. Powrót do przeprowadzonego 3 dni wcześniej doświadczenia. Obserwacja zmian,które zaszły w mlek. Wyciągnięcie wniosków.
  6. Zapisanie notatki w zeszycie.
  7. Co to są substancje prebiotyczne? – poznanie przez dzieci naturalnych substancji, które wspierają i stymulują układ odpornościowy organizmu.
  8. Co to jest błonnik? – obejrzenie w Internecie krótkiego filmu.
  9. Wykonanie zadania 3. z karty pracy nr.2.
  10. Przygotowanie i zjedzenie zdrowej przekąski – praliny jaglano – kakaowe.
  11. Rozdanie odznak ze sprawnością „Brzuchomocy”.

Małgorzata Kownacka

Galeria: